Inventari general: 11077 F
Procedència: Donació d’Enric Olivé i Serret, acadèmic corresponent per Tarragona, i de la seva esposa Sra. Maria Rosa Elias Arcalis.
Data d’ingrés: 17 de novembre de 2025.
Signatura: A la pintura fotografiada, al marge inferior esquerre: «V. Rodes».
Inscripcions: No en té.
Estat de conservació: Regular. La imatge té un to groc-marronós i mirall de plata al marge superior. Té marques de l’adhesiu fet servir per enganxar la fotografia al paper de suport, de color crema, que s’aprecia sota. S’observen unes motes rodones, sobretot al marge inferior, que aparentment són resultants del mateix procés fotogràfic.
Observacions: Una imatge semblant a aquesta apareix reproduïda a París Fortuny (2018: 84). Una còpia digital d’una placa de col·lodió humit conservada a l’Arxiu Fotogràfic Museu d’Art Modern de Tarragona, de procedència particular. La fotografia està feta a una peça de V. Rodes probablement realitzada amb la tècnica del pastel. L’obra original no s’ha localitzat.
A la fotografia s’observen línies de tall fetes amb llapis, sobretot al lateral dret. Està enganxada a dos suports de paper. Un d’aquests, el marró, té tres forats a la banda esquerra que ens fa pensar que estava dins d’una carpeta. Es contempla la hipòtesi que les fotografies les hagi realitzat el mateix pintor o el seu net, Fidel de Moragas (1859-1951).
Bibliografia:
· PARIS FORTUNY, Jordi. «L’exposició de Rodes a Valls». A: Rodes (catàleg d’exposició), 2018, p. 81-91. Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
