Skip to content Skip to footer

Apol·lo

Anònim, escola bolonyesa (segles XVII-XVIII) ()

Inscripcions: Al dors, en etiqueta de l’Acadèmia amb tinta: “Num. ant. (…)/ Num. mod. 328/ Orfeo/ Escuela de Guercino”, en una altra etiqueta de l’Acadèmia, amb tinta: “Núm. 13″.
Data ingrés: 1789.
Procedència: Adquirit com a Guercino per la Junta de Comerç, a proposta de Pasqual-Pere Moles, juntament amb una Magdalena de Lanfranco. Passà al Museu de la Junta de Comerç.
Restauracions: Restaurat pel taller Asturiol (l’abril de 1978). Restaurat pel taller Balaguer i Grau el 1999.
Exposicions: Pamplona-Vitoria-Bilbao-Madrid, RACBASJ. Exposición antológica de pintura, 2000, núm. 13. EXPO. ACADÈMIA 2000. EXPO. Mª LUISA DE ORLEANS 2003.
Observacions: Al seu moment aquesta va ser una de les adquisicions més celebrades de l’Escola de Llotja. Fins al Catàleg de 1847 l’obra era identificada com a Apol•lo- com és lògic atesos els atributs que presenta: l’instrument musical, l’arc i les sagetes- i es tenia com a original de Guercino, tal com es va adquirir. A partir d’aleshores l’Acadèmia va anar perdent la consciència d’aquesta peça, i al Catàleg de 1866 la intitulà Orfeu i l’assignà a l´Escola de Guercino”. El 1932 passà en dipòsit a la Comissió Provincial de Monuments Històrics i Artístics de Barcelona – amb el número 13 de la relació de les obres dipositades’, d’on es recuperà anys després. El màxim especialista en l’obra del Guercino, Sir Denis Mahon en ser consultat el març de 1995 sobre aquest quadre, el considerà de bona qualitat però no de la mà del pintor.

REIAL ACADÈMIA DE BELLES ARTS © 2024. ALL RIGHTS RESERVED.